2012. augusztus 13., hétfő

Vigyázz, kész, rajt!

Szerencsés vagyok, mert ahogy tudatosult bennem, mit is szeretnék valójában - külföldre költözni -, és ezt a férjemmel közöltem, ő habozás nélkül igent mondott. Így megvolt a közös elhatározás. Persze korábban is felmerült egy-egy elszólás erejéig, hogy menjünk, de ez most más volt. Talán az idő és a körülmények érlelték véglegessé a költözés gondolatát. A lényeg: eldöntöttük, hogy megyünk. Ebben a fázisban még nem tudtuk, mikor és hová, csak a főbb irányvonalakat húztuk meg. Első szempont, hogy legalább az egyikünk - én - értse a nyelvet. A másik ugyancsak lényeges kitétel, hogy olyan helyre menjünk, ahol a tél, hideg és sötétség messze elkerül bennünket. Végül így esett a választásunk Dél-Spanyolországra, Marbellára. Hangsúlyozom, korábban még egyikünk sem járt Spanyolországban. Az információgyűjtés leginkább interneten történt. Ez volt azonban a projekt könnyebbik része. Ezután következett tervünk ismertetése a család, illetve az ismerősök körében. Ezzel párhuzamosan pedig kitűztük az utazás napját, és megkezdtük a gyakorlati teendőket. Mindehhez két dolog kellett: 100% eltökéltség, 0% kétely. Ha a kétely szikrája mutatkozott volna bármelyikünkben, nem lett volna lendületünk ahhoz, hogy teljesen felszámoljuk az addigi életünket. Néhány ingóságon kívül mindent eladtunk, és mindösszesen öt bőrönddel indultunk el - az ötből kettő kizárólag a gyerekek játékait rejtette...
Érdekes az emberek hozzáállása is. Persze, az érthető, hogy a családtagjaink féltenek. Ám egy ilyen hír megmozgatja a fantáziákat, és jó kis pletykák kerekednek ki belőle. Természetesen, ezek mindig visszajutnak az ember fülébe. Úgyhogy a biztonság kedvéért rögzítem: nem nyertük meg a lottó ötöst (sajnos) és nem fenyegetett meg senki (szerencsére). Azért a kedvencem mégis az, hogy a férjem és én két különböző országba költöztünk. Szerintem ennek kifundálásához tényleg kellett gondolkodni, elmés és vicces is.
Ami engem illet, tudtam, hogy amikor kiszállunk a gépből a malagai reptéren, új időszámítás kezdődik.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése